Thursday, May 01, 2008

Aris Admitted

Last month...april la kan. Exact date dah tak hingat la. But! Sian betul la ngan dak kecik nih. Tak pasal2 kene warded. Dgn umi2 die skali. Hehehe...Asal2 nyer...mungkin nak tukar susu kot. Dah tak rasi dgn susu lama. Aris nak big dah kan. Dari temban2 jadi kurus sket la adik aris. Tak cukup sehari je tuk genapkan seminggu aris kene duk spital. Kene masuk air...ubat bagai2 la. 1st day visit, aris looked unactive as usual. Dgn tgn kene cucuk...nampak benor die nak cabut jer bende alah tue. Sian adik aris....



Day after lepas masuk air sume, nampak ader la progress nyer. Doc tak kate pun it's a virus. Maybe cause of susu kot. Ari nak kuar tu plak doc kate aris kene ROTAVIRUS which is commonly used to attack babies and children dkt U.S. Aikkkkkk...terus la mak teh google dkt net. Nak baik cume dgn minum dan makan je. Will took 5-7 days to recover, maybe less or more. Virus ni senang berjangkit dkt kanak2 lain dan juga adult. Sila igt itu ye....Sekrang nih aris dah sihat balik...and gained another 1kg which he lost it during admitted aritu. Aris good boy kan.....



Journal tuk aris dah disiapkan oleh umi die. Tuk baca in detail sila click dibawah

PART 1
PART 2
PART 3
PART 4
PART 5

2 comments:

Anonymous said...

sian aris kan....aku ada gak dengar virus ni...kawan anak aku ada gak yg kena...ari gelabah gak aku, bila aku dapat info yg virus ni berjangkit...b.t.w send my regards to umi aris...banyakan bersabar n betawakal pd-Nya...
tuk ko lak dilla biler nak update citer yg aku tunggu2...u know what story i mean....

aNoY said...

oniey ~ im done! tp sket je la dulu. hehehee