Tuesday, March 30, 2010

Sleepy Panda

~ gmbr ini digoogle ~

Nampak comel je panda ni kan. Tiba2 teringat cite KungFu Panda. Lawak sungguh. Kalau panda sleepy nampak la comel nyer. Cube aku ni sleepy....comel ke. Heh nan ado. Buruk lagik ado. Hahahaha.

Last week....mcm biasa kelas sabtu dan ahad. Ok je la, ade kuiz dan assignment dah mula masuk. Yg sgt tak syoknyer bile dlm kelas mengantuk mcm nak rak. Ari sabtu tue pagi nyer cam biasa la. Koreje. Tghari tu ade kelas smp ke petang. Start tghari tu mengantuk tak bole tahan2. Kunun nak baca nota sket la. Kunun je, sudahnyer nota baca aku. Nganga je la menjawab kuiz. Sib baik multiple choice, bole jgk baling dadu. Ari jumaat tu ape aku buat ek. Balik keje, ptg tu cuci kereta, kemas sume pape yg patut dan siap vakum bagai. Tunggang tonggeng siap sume dlm kul 10 kot. Kul 8 tu benti sat minum teh tarik dulu. Dah siap sume tu duk melepak smp kul 12. Tah ape aku buat lagik tah...sedar2 kul 3 baru masuk tdo. Hish...dah la nak bgn awal gi keje. Padan muka. Dah padan la aku terkuap2 ari sabtu tue. Dah abih kelas terus pecut balik umah. Kunun nak tdo awal la.

Tapiiiiiiiiiii tak jgk tdo awalnyer. Pung pang pung pang....lepas tgh mlm baru masuk tdo. Kondisi agak tidak bape sihat keranaaaa selsema. Dah sosek-sosek dah dari pagi sabtu tue. Tapi ku tahan jebat. Ari ahad kelas dari pagi smp petang. Kul 8.30 baru kuar umah nih. Kelas kul 9.15. Sila jangan amalkan ye adik2. Pagi ari yg redup, breakfast nasi goreng dan ikan masin. Sodap. Tapi tak bole selalu. Cepat muak asik je la nasi goreng (macam time mak pi mekah aritu...ai surrender) Seblom kuar rumah...kene menelan 2 bijik panadol. Sosek-sosek dah kedengaran makin kerap. Iskh...tak selesa sungguh. Result utk ari Ahad...pun mengantuk mcm nak rak. Kelas pagi abih kul 12. Ok la kot. Rasa mengantuk bole dikawal lagi. Masuk je kelas kul 12, siap berlawan2 dgn dak sebelah aku nih. Smp tersengguk2 sudahnyer. Makan jajan dah, minum pun dah. Sume2 pun tak bole lawan jgk mengantuk. Hish...haru betul. Nak masuk kelas kul 3 nnt kang lagi hazab ni. Kelas abih awal sket. Larik la masuk kete, tdo kejab. Dann...hasilnyer kelas kul 3 tak mengantuk sgt. Masih terkawal. Andaian pertama, mungkin nasi goreng kot. Jarang amik heavy breakfast dan andaian kedua....panadol yg aku telan tu la.

Balik umah dgn arapan sy mau tdo awal...nan ado. Lepas kul 12 jgk aku tdo. Buat ape fulak. Kemas bilik yg serabut mabut. Modem plak buat2 manja (ade yg kene campak kang) Niat nak online kejab je. Nak cari info assignment. Mcm esok tak keje je kan. Sudahnyer ari senin iaitu smlm...mengantuk di kantor. Tapi....hahaha chemah jgn marah ye, pagi tu mak bekal nasi lemak. Hah lagi la ranum mata nih. Dah bantai kopi secawan pun tak jalan. Sudahnya time rehat aku bantai tdo. Dapat 1/2 jam pun jadik la.

Harini arap2 tak mengantuk sgt la (sbb smlm tdo lmbt jgk, nak khatamkan buku baru Norhayati Berahim). So far masih terkawal gih. Biasanyer mengantuk ni sinonim dgn penat. Maknenyer minggu lepas dan semlm adalah memenatkan. Bole pakai ke? Hentam je la.

1 comment:

Elyn said...

ye nasi lemak chemah yg sedap buatkan ku mengantuk!!! heheheh