Wednesday, May 20, 2009

Tension kerana...

Modem rosak lagikkkk! Grrrr rasa cam nak ku campak2..ku baling2 aje modem tue. Padahal baru je beli bulan 1 aritu. Tu pun pasal menggantikan modem yang ROSAK jgk sbb disambar petir. Aduhhh patah kaki gue. Bole tak time ni la aku nak buat assignment dan perlukan internet. Haittttt. Persoalan nyer...cemane bole rosak? Ater aku guna pun berhemah. Tak sempat kene baling pun. Heh!

Cemane tau modem tu rosak. Dari inspection yang aku buat...line streamyx xde masalah. Sia2 aje la budak TM tu kene marah ngan aku. Hahaha..customer always right kan...modem tu plak pandai berlakon. Sume lampu menyala tapi DSL je tak. Lampu lain sume sibuk blink2..liplap2..bole tak satu je nih duk bergelap siang malam pagi petang. Buat testing sendiri. Pinjam opis nyer modem. Tgk2..eh...menyala plak DSL nih. Tak bole jadik nih. Bawak plak modem aku gi opis. Test guna line opis dan.......tak menyala jgk. Arghhhhhhh mmg bodooo tau. Line opis mmg ok je. Modem opis pun bih kurang rupe cam modem aku jgk. Dan kenapa DSL je yg tak menyala. Kalau nak rosak pun kasik la sume lampu kong ke. Terbakar ke. Baru la thrill. Ni tak. Heh!

Nak return pun..resit tah kemane2 aku campak. Biasanya bile bab2 gini aku mmg simpan resit. Puas selongkar tak jumpe. Grrrrr bikin terbakar je. Rasa minggu lepas adalah kemas2 sket. buang pepe yg ptt..takkan tercampak kotttt. Alaaaaaa leceh betul laaa. Beli baru cam membazir je. Nak pinjam modem opis...kabel notebook aku rosakkkk. Kene pakai wireless je. Arghhh tension...tensionnn

Tarik napas sat...think! think!

4 comments:

Elyn said...

jgn ckp modem kat umah ko je br tukar.... kat opis ni pun br tukar gak.... dh osak!! mmg x pasal je org TM kene hambur ekekeek

hacienda said...

sian org TM ~ aku tmpg simpati..simpati dgn ko skali sbb modem rosak disaat ko perlukan..sbr2..

Anoy said...

kak lin ~ musim ke skrg nih. mcm kene sabotaj je! heh. aritu...bos kite pun tukar modem baru..rumah die la. rosak jugek

ieda ~ kesian tu kesian jgk..tp wat to do. ai tgh emo time nak pakai ade prob. tercengang budak tm tu bile aku ckp...dik..modem telekom dah kene sambar petir.

Zana S said...

cube tgk waranty??? sah2 baru je bais. ekekeke.. pandai oo depa bajet. abis setahn ke dua ke, sure kiok tm nyer modem. :p