Thursday, July 21, 2011

twice for each two

Ni sume sebab obsesssssss. Oleh kerana itu 2-2 cite kat bwh ni aku tgk 2KALI (TWICE). Lucky me, kali ni takyah berperang perasaan dengan exam dan intention yg sgt meluap2 nak tgk wayang. Exam aku kali ni gap panjanggggggggg betul. In between aku sempat tgk Trans 3. Abih exam dpt tgk HP7 pulak. Exam kalau gap pjg nau pun tak besh jgk. Momentum ade kurang dan aku pun lemauuu. Eh bukan nak cerita pasal exam kan. Ni nak cite ke-excitedness-san aku tgk 2 movies nih.

Photobucket

Utk Trans 3, i dont put my expectation that high. Average je. Sbb tah...megan fox takde kot. Hahahahhah. Kalau pelakon asal bertukar tetiba2 mesti mcm kureng sket. So itu yg aku set dlm kepala. Tp takpe...kite kasik tgk dulu. Nak cite pasal tiket punnnnn perghhhh. Lenguh jari2 aku asik refresh GSC nak check available seat. 1st day tayangan ari rabu. Non ado tiket murah nyer pun. Rege biasa. Even biasa punn tetap penuh dari hari sabtu. Aku pasrah je. Last2 decide tgk ari khamis. Dokek TGV Capsquare.

Basically cite diee OK. Yang WOW adalah part gaduh2. Tu mmg awesome. Tapiiiii pjg betul sequel kalini. 2 jam 30 minit. Sib la tak tgk 3D. Pada aku ade cam kelam kabut sket. Mcm semuanya nak diceritakan dlm satu masa. Byk sgt input bla tu bla ni. At the end of the day, one shall rise one shall fall. Eh...tu ayat filemm hahahha.

Lepas dari ni takde sequel dah kan. Aku puas ati sbb Starscream mampus jgk. Megatron pun mati utk kali ke-2. The rest....under my rating was ok. Owh...another part yg awesome, bile diaorg terjun bangunan dan bile bangunan ape tu tah kene serang dgn shockwave (kot) main selamba terjun dari tingkap menggelungsor dkt cermin bangunan....wahhhh hebat. Mmg brani mati punyerr.

Ok tu je la utk Trans 3. Kalau nak baca plot cerita ni bole click SINI. Now move to HP7 Part 2

Photobucket

Honestly, aku tak penah folo cite yg mcm ni punyer byk sequel die. But it's worth it. Punyer la lama aku tgg dari satu siri ke satu siri. It teach me to be patient as well. Well done! Chopppp, part 1 aku tak review pun kan. Dont bother lah. Part 1 ade slow sket jln cerita die. Overall utk part 2 nih cite die sebenarnyer simple (jln cerita yg mudah). Sblom masuk wayang aku dah baca sinopsis, try carik plot. Ade tu ade la jumpe. Tp sbbkan aku tgk tayangan 1st day (yeay) nan ado la nak jumpe plot detail.

Yg bagusnyer....cite ni betul2 abih. Meaning that the ending was done nicely. Ape jgk question mark yg aku penah ade dulu diexplain dkt part 2 nih. No more question mark. Puas ati sbb si harry ni betul2 bertarung dgn tom. Cume...sama mcm trans 3, sbbkan last part sume bende nak sumbat. Again...cite ni amik masa 2jam 10minit. Aku ade baca review pasal HP7 nih, katenyer kali ni mcm tak challenging compare to previous series. I agreed. Satu sbb mungkin watak dah semakin membesar...they can overcome easily. Lagi satu cerita die cepat. Like I said...sume nak sumbat. Total horcrux nak kene musnahkan....6 (correct me if wrong) dlm part 2 ni je die jumpe 2. Lagi 2 tu takyah carik.

Mmg agak laju banding part 1 yg slow sket jalan citenyer. In overall, the movie was great. Including the previous series. My favorite series was...Sorcerer's Stone. Sad to say yg lepas ni takde HP dah. Tp kalau smbg...relevance ke? No need lah. Yg buat aku bertahan tgk cite ni pasal....sume pelakon bertutur dgn accent british. Sodap eh. Kalau tgk movie lain pun...ade guna accent british...kemungkinan aku repeat tgk mmg ade....bile aku nak pi U.K ni ek. Eh verangan pulakkkk. Aku teringin nak tgk muzium die lah. Adoiiii mmg obsess dah nih.

Lepas ni nak carik buku die plak la. Aritu terjumpe kedai buku dkt bangi nun. Bole pinjam. Menarik...menarik....

Nak review detail plot HP Part 2 ni bole click SINI.

This is the end of our story. Brilliant!

4 comments:

nadhania said...

tak sempat nak tgk transformers

aNoY said...

tgh hot selling lagi skrg nih...grab ur ticket nowww

Elyn Sani said...

sedih HP dah abih!!!

aNoY said...

kak lin pasang dvd HP je la hari2. hehee