Tuesday, July 26, 2011

Toll


*gmbr adalah digoogle

Hari2 pegi keje aku lalu toll. Toll mane lagi kalau tak toll berDUKE nestapa kannnn. Kalau tak jammed maka DUKE adalah terbaik. Tapi kalau jammed mcm tetttttttttt DUKE adalah mcm haram jadah jer. Eh perlu ke marah2 DUKE. Hahahaha biasala. Emosi tu memainkan peranan yg teramat penting.

Dulu2 masa DUKE belum ade, hari2 la aku meredah nasib ikut jln kuching nun. Takde pape masalah pun. Jalan tu straighttt je. Ikut kan bole smp opis aku dlm kadar 15 minit je. Tapi....kalau kete dah menimbun...15 minit jadik 50 minit okeh. Dulu jln kuching ade toll jgk. Toll 50 sen. Tapi dah distopkan. Jadik toll pertama yg tamat konsesi. Kalau tak silap la...toll tu pun kire toll pertama yang dibina (dlm kawasan lembah kelang) kotttt lah.

Penah jgk aku terkena, lepas bayar toll je jammed nak masuk kl. Ya ampunnnnn time tu aku baru pass test jpj. Gigil2 kaki aku nih nak balance clutch dgn minyak. Tu dulu...sekrang ni, dkt pasar borong nun dah start jammed. Adoiiii.

Nak cite kesah benor pasai toll nih. Aku rasa kelakar tp pada budak toll tu aku rasa die menyumpah2 kot. Kesahnyer.....kalau ari sabtu aku keje, pas tu straight akan pegi kelas terus. Dari Hartamas aku masuk jln depan pusat sains nun terusss ke kerinchi link. Kuar la dkt seputeh baru masuk jln sg. besi. Kene toll pun takde hal. Kekadang dkt jln parlimen tu jammed. Kebiasaannya, aku akan masuk lorong TUNAI/TNGO. Tapi aku byr TUNAI la. Sebab dah biasa kan...maka pada suatu harinya aku dgn confident masuk lorong tu. Sesambil kalut carik duit ni. Elok aku smp dkt booth toll tu aku KENE MARAH *$#@+#%@&)? hahahahhaha aku rasa kelakar kot. Tak penah hayat aku ni...kene marah dgn budak toll. Bole? Lebih kurang camginih la

Budak toll : Cikkkkk kenapa masuk sini!!!!!
Aku : Terkesima terus (aku salah masuk lorong smart tag keee)
BT : Cik tak nampak ke lorong ni tutup td. Tgk skrg dah ramai masuk sini!!!!
Aku : Tercangak2 lagi aku nih tak phm ape cerita. Duk terjenguk2....laaaa lampu merah ke. Hahahahha ptt la ko marah dikk.
Aku : Sorry la ye...tak perasan td. Igtkan hijau.

Dah blah tu aku gelak je laaa. Tak penah betul aku lalai camgitu. Mane nak perasan lampu merah ke hijau dikkkkk. Selalu kalau toll tu tutup, depa buh palang skali. Kannnn dah hari ini dalam sejarah. Aku kene marah dgn budak toll. Hahahahah. La niii kalau aku nak masuk lorong toll mmg aku dok perati lampu je lah. Tanak kene marah lagik oiiiiii. Hahahahha

Kalau lalu toll DUKE pepagi, ade jgk yg slow melow buat keje. Hangin je aku. Dah la nak cepat. Cergas2 la sikit dikkkk. Pagi kot. Tapi pelik kan....Lorong TnGo dgn SMART TAG laaa yg paling slow skali tau. Baik lerrr aku byr TUNAI je. Satu booth tutup pun bole jadik pjgggggg Q oke. Tak phm tull aku.

Selalu jgk kalau aku tak sure nak ikut jln mane...aku akan ty dgn budak toll. Tapi aku make sure la blakang aku kete takde baru bole nak ty2. Ni nnt duk ty itu ini org belakang berapiiii je tunggu. Eh aku penah kot. Kalau gaya ty jalan kite bole agak kan. Ni mcm nak berkenalan jeee. Siap bagi kertas...no tel kot. Hadoiiii. Jadik je kan....

Dalam byk2 highway...MRR2 takde sebijik toll pun. Cuba la telek. Mmg takde lgsg. Hahaha kenapa ek????

No comments: