Tuesday, July 13, 2010

Lepas Abih Exam

Tak menyempat-nyempat nak sudahkan exam aritu. Gile betul. Hahahhaha. Bajet nak la kuar awal tuk last paper...heh nan ado. Orang lain dah kuar aku duk gigih menenyeh jawapan lagik. Ape la ke senang sgt (susah) soalan nyerrrrr. Lecturer aku kate, sila khatamkan baca satu buku. Aku rasa paling afdal rebus, minum je air tu. Dgn arapan kuar la setiap satu muka surat dlm kepala. Bajet...paper ni mcm paper lain kot. Bole pk logik ape bagai. Iskh...satu jawapan salah tolak markah oke. Haaa nak pk logik ape lagik. Sume jadik...eh takyah la logik2 nih. Hahahaha. Ari Ahad last day exam ade 2 paper kene hadap. Pagi dan petang. Paper blah pagi...hurmmmm objektif tak semudah yg disangka. 2 jam dok hadap tu je. Tak jugak betul sume kan. Hehehe. Memang kasik kepala feninnn. Mmg dah agak pun. Objektif tuk paper tu takkan semudah ABCDE je.

Rasanya sem ni mcm tak sabar2 je nak bercuti. Byk sebab. Sebab paling nyata lagi utuh...sem ni paling sibuk dgn assignment, paper project, mid-sem exam, presentation. Tunggang langgang betul idup aku. Soal keje mmg dah tolak tepi awal2. Keje tetap perform mcm biasa. Carik nahas je kalau kasik slack. Sat nnt bos ty, sapa suh awak blaja. Nak jawab ape kan. Sib baik sedar diri dengan kadar cepat. Hehehe. Tapi ade jgk la tercurik time keje sket nak cover buat assignment. Kire halal la ek bos. Aku tak tau la org lain punyer management time, tp haku personally...looks really bad. Takpa2 cube lagik. Positif! Dan aku berbangga dgn diri sendiri...cewahhhh. Sume segala assignment, projek aku dpt siapkan dan puas ati jgk la. Tak la perfect, tp rasa mmg sgt berbaloi dgn balik lewat, tak cukup tdo, tuang kelas bagai. Hantar on time tu yg penting. Dan setiap requirement yg lecturer mtk aku dah try put in skali. Phewww...tak dpt high mark...good mark pun ok kan puan2 dan encik lecturer ku...

Sem ni jgk buat pertama kalinya teramik paper smp 5. Seblom2 ni 4 je la. Try la hambik 5...skalikkk nah rasakan. Sila rujuk para di atas.

Time2 nak hujung2 sem mesti byk dugaan. Wahh dugaan kate kauuuu. Uishhh bole tahannnn...itu time la stress projek nak anto, itu time jgk nak stadi tuk final, tu time jgkkkkk kuar cite besh2 dk wayang. Tak ke makan hati namanya. Betul2 mencabar hati dan minda.

Tu sbb laaaa abih je exam aka paper last melabuhkan sayapnya maka terbang si kenari ini dan menghinggap ke dahan lain. Terbaik la bahasaaaa (padahal hancur) hahahahaha. Tak tgg lama dah, ptg tu jgk pi terjah wayang nak tgk cite nih

Karate Kid je pun. Tapi tah cemane plak, duk layan cite nih aku teremosi lebih fulak. Adehhh. Ape ke pasalnyer aku pun tak sure. Tapi menyedihkan jgk tuk aku. Lain2 tu ok la. Pasal budak ni blaja kungfu to be exact. Aku dulu blaja sila separuh jalan je. Tahpape la kan.

Next event yg buat aku tak sabar2 ni....nak coti2 la kak. Ape lagik kan. Dah penat berhempas pulas bergelumang dgn buku2 dan kerja2 seharian. Maka hati ni pun berkata2 la. Jom la pi jalan2. Merealisasikan kate hatiku, ari jumaat ni mari kiteeee letssss gooooo. Nak pegi malaysia east lagikkkk. Weyyyyhoooo.

Moga2 selamat pegi dan selamat balik amin...

2 comments:

shaliza said...

dah abih sem ni ya...kelma kabut tu biasa la as student.

Tapi aku bangga weh kat ko & kwn2 lain yang sambung belajar...one level up org kata. Teruskanlah...

Best nya nak gi makan angin...

aNoY said...

thanks siti, aku pun salute jgk pd parent yg smbg blaja. Tak kire la si ibu atau sibapa. Lagi hebat diaorg kan.