Monday, September 19, 2011

Single

not yet available...;)

Personally ini bukan masalah pd aku. Tetapiii terpulang kepada individu lain jgk. Ade yg akan kata yes n no. Thing is, mcm mane aku adapt dgn surrounding yg....totally different dgn aku. At the age yg mcm aku nih (hohoh guess la sendirik ye) ramai kwn yg dah kawin...satu, dah ado anak berderet2...dua, dah achieve mcm2....tigo. Lain2 mungkin minor je. Yg agak2 crucial sket...three item tu la kot. Majoriti kwn2 aku dah begitu ye. Bukan takat kwn sek ren je, kwn sek menengah smp le kolej and now ni uni. Mcm2 transformasi aku dah tgk dkt diaorg. Being me, bile aku masuk kelompok mereka aku pakai redah je. Janggal tu ade la. Mane2 yg kurang kerapatan tu ade la gap. Tapi kalau betul2 close dgn aku, dikkkk ade akak kesah? hahaha. Yess aku type yg main gamble jee. Tapi....mesti tgk keadaan org jgk. Kdg2 ade yg tak selesa dgn kite (which is me single). Like, dah kawin kene la carik kwn yg dah kawin jgk (certain). Itu hak individu. I don't mind at all. Well, it's a normal thing that happen now. Aku take positif je. Life cycle....sume org akan melaluinya.

Lucky me...kawan2 aku tak la begitu. Even aku dtg rumah diaorg sorang2 pun, aku tak la rasa janggal. Ke aku yg pandai bwk diri. Hahahahah. Kadang2 tu mmg ade 2nd thought, nak pegi ke tak jumpe kwn aku ni. Kang pi nnt, aku sorang2 ape nak citer. Kot2 nnt aku jdk pemerhati bebas je fulak. Kadang tu aku plak kesian dgn kawan tu, mesti die serba salah dgn aku kan. Yessss ai know. I can read ur mind. Eh tak...hahahaha. Itu salah satu alasan kuat jgk kenapa ade kwn2 yg aku tak dpt nak jumpe.

Tapi kesian jgk yg sekapal dgn aku nih. Kene ler carik org yg single mingle mcm kami jgk utk get along. Hishhh perlu ker. Kalau ikut term aku....tak perlu. Make thing simple udah. People come and go.

Ade bagus nyer being a single nih. Read carefully....'ade' means ade la pro n cons nyer jgk. Ape die tuh...nak gi kemane pun bole. Bebas. Permission dari mak je. Or else, aku hangkut mak aku skali kalau nak berjalan. Sib baik mak ai sporting you. Ngikut je anak die even kene kuor duit sdiri jgk kdg2 nyer tu. Eh kite share2 kan makkk. Hehehehe.

Act, takde issue ape pun. Aku dari duluuuu.....dari zaman skool mmg lone ranger. Kolej, uni...sama jgk. Ke mana2 ai sorang. Org kate ape....kera sumbang. Kdg2 ade jgk. Tgk keadaan. Jadik utk play safe, aku kene timbang tara la jgk kalau nak ke mana2 pun. Jumpe sapa pun. Bukan utk aku je...utk org yg disekeliling aku jgk. Ye lah...aku mmg bole je, kot2 org plak yg takleh adapt ke haku ni. Ade jgk kawan aku yg kate...beruntung jadik mcm aku. Single xde komitmen, makan pakai cukup, rete ade (rete sementara tu pun loan), bole buat ape je. Ok...mmg point tu ade tp aku jwb balik. Yess kdg2 org nampak aku senanggg je. Bole ke mane2 buat apa2 je. Tp...ape yg kwn aku ade skrg (married with 2 daughter) aku takde. So nampak tak. Life die lagi dah nearly complete. Jadi...hargailah ape yg anda ade skrg. Jgn terlalu pandang org lain. Mmg smp bile2 takkan abis pun episode banding membanding nih. Kalau kwn aku berada ditmpt aku sekejab...mesti die lebih tau mane yg lebih baik utk die. Hehehe.

Kenapa aku citer pasal 'single' nih yek. Smlm jumpe dgn sorang kwn. Datang beraya ke rumah and she is single too. Dgr citer die...aku mmg kesian. Ye la..mungkin cara aku tak sama dgn die. Even aku tua lagik dari die, aku still bole hadap pressure yg ade. Die punyer kesah ade different sket. Tapi die ade highlight yg....kalau bole nak dtg beraya umah aku tanak la sorang2 lagik. Nak la berteman (ade partner) Adoi....kesian tak. Aku mmg takkan buat guest aku lost. I'll try my very best. Kalau dtg dgn partner skalipun....aku akan drag them into conversation. Mungkin condition nyer skrg....aku single pun (lone ranger) yg tak sgt lonely. Tp kwn aku...single n lonely. Nak mingle dkt kwn2 sdiri pun, memasing dah ado partner. Awok tersisih sensorang. Itu aku pun penah raso. Tapi tu laah. Life never been fair. Dan kerana itu......takde yg perfect dan complete 100%. To my dear friend, all the best and may Allah bless you. U'll never walk alone...Liverpool ka? (ok kalau salah jgn maki. sy bukan football fan) ;)

No comments: