Monday, September 05, 2011

Cover Majalah

Kejab je dah raya. Taun ni takde amik cuti sebelum. Rasa cam takde nikmat nak raya pun. Cuti aku tinggal paras idung dah haaa. Pas raya ni kene amik coti lagik tuk trip UKM. Adoiii ya punn.

Toksah la mengenang nasib sgt dah. Tiap2 taun pun gitu jgk. Tgk taun depan cemane gaya plak. Pas raya ni aku dah masuk final year.....yeayyyhuuuuuuuu (sambil lap2 peluh kat dahi)

Raya mesti amik gmbr kan. Tak kire la baju baru ke dok. Taun niiiii tema kotak-kotak. Kelasss ko jahhh. Kotak la sgt kannn. Ikutkan malas nak beli kain. Nanti makkkk jugak kene jahit. Aku menjahit? Jahit silang pangkah pun aku main pangkah je. Ikut suke ati aku je. Janji rupe ado. Dah byk taun jgk aku beli baju siap je. Senang kot. Takde la mak susah2 kene jahit. Nak carik size aku pun takde masalah sgt. Taun ni je k.anim paksa (terpaksa rela) suh buat baju. Tapi....aku mmg standby beli baju siap. Kot2 mak mmg tak dan siap. I dont mind pun. Pengalaman....hahahhaha.

Haaa....hok nak cite nih. Pattern mengamik gmbr family aku. Tiap2 taun mmg berempat je la. Yg dah berfamily tgk nasib. Kalau dpt amik....dpt la. Tapi selalunyaa gmbr skema je la kan. Ni kalu kami berempat je. Aku mmg suke fully utilize kerusi meja sume. Takde gmbr skema2 ni. Mesti nak amik gmbr bajet depan majalah je. Actually....tiap2 taun mmg aku arrange gitu. Taun ni je ade lak sorang yg perasan cover majalah kan. Hahahhaa feeling la sgt kannn. Sebabkan aku adik yg baik....maka nyer gmbr taun ni aku transform jadik.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
hambikkkkkkkkkkkkk ko.

Buntang2 mata aku buat cover nih. Kalau tgk detail mmg tak smooth. Aku maleh ler. Ni pun jenuh hadap bape jam dah. Kalau tgk gaya yg amateur aku nih.....kite ok la ni kan. Lama dah tak buat keje design2. Ikutkan nak amik template org je. Dah org nyer jauh nun kek kg. Akak redha je la kene buat dari zero. Size pun aku pakai taram je. Janji gmbr aku muat. Dah. Takde ikut standard size hok majalah betul. Iskkkhhh ade ku kesyah ke. Ni pun tuk seronok2 je. Tuk publisher majalah sebenar.....jgn saman sy kay.

Haa tu jelah.

No comments: