Tuesday, August 09, 2011

Aksesori

Perempuan mmg suke pakai aksesori kan. Paling koman pun cincin sebentuk. Ape jenis tu tak kesah la kan. Ni aku nak cete....aksesori paling lama aku pakai.

*gmbr adalah digoogle

Haaa nampak apo bondo nyer tue. Gelang je. Kayu plak tue. Jgn nak feeling anak org kaya pakai emas berat2 la yeh. Owhh statement bukan nak mengata. Mengata is no good. Bulan puasa nih. Iskhhhh.

Ok meh smbg. Aku start pakai lepas abih SPM. Taun 1998/99. Right after SPM ke taun berikutnyer....tak igt dah. Tempat beli...Central Market (CM), rege....tak hengat dah. Satu je. Bukan cam dlm gmbr berangkai2 tue. Takde special nyer pun gelang ni. Cume....satu je, once pakai mmg payah nak bukak. Sbb gelang ni bukan custom made ikut ukuran. Takde tempat nak bukak ke hape. Main jenih sarung je. Masa aku beli dulu mmg takde pape intention tersirat dan aku pun nak yg senang, permenant. Kire bole lasak ape sume skali la. Leceh la kalau kene asik bukak pakai bukak je kan. Hambik koooo...ni tak penah lekang dari tangan aku dari day 1 pakai. Hahahah bape taun suda? Almost 10 yearsss ++. Satu sebab nak tanggalkan susah. Sakit la gamaknye tangan aku ni. Penah jgk try2 bukak. Halfway aku pk....takyah lah. Dah stuck pulak kat ibu jari. Mau tolak balik sakit kotttttttt.

Dulu CM mmg glamer dgn jual aksesori. Kayu kayan belaka lah. Kalau pi CM tak sah kot kalau tak singgah. Mesti beli seketul dua. Tak gelang, beli rantai. Aku bongkar balik brg2 lama aku mmg ade tersimpan lagik. Masa skolah aku pakai cincin silver. Gelang2 ke rantai pakai jgk. Selalu bernasib baik tak kene tangkap. Yg permenant pakai dulu cincin. Senang nak tanggal incase ade spot check, tanggal simpan je la. Cincin aku bertukar ganti sbb silver kan. Student mane byk duit. Silver je la yg aku mampu pun. Agak2 dah kusam, beli yg baru. Ade satu cincin aku yg aku igt...misplaced kot. Aiyooo lama jgk aku pakai tu. Tak tahu cemane bole ilang. Ade yg kate cincin aku mcm cincin lord of the ring. Cite tu pun aku tak tgk. Tp mmg serupa. Aku pakai dulu yeh...lama dah. Hehehe. Skrg ade la mampu sikit....pakai white gold plak la.

Ni nak cite pasal gelangkan. Tak abih gih. Gelang ni gelang kayu...jadik mmg keras ye. Lepas abih skolah aku mane ade masuk utan/main sport ape bagai sgt. Mmg takde masalah pun. Tp ade la skali kolej aku buat game bola tampar. Haaa rasa la koo. Hahahahah. Bole tolak ke atas tp kalau jatuh balik kene bola. Adoiiiii. That why aku tak suke main bola tampar. Eh ade kene mengena tak? Hahahahha.

Aku igtkan aku takkan jumpe lagi dah gelang jenih cam aku nih. Dah lama tak pi jln2 CM. Tapi aritu masa aku pi bayor parking, dak perempuan tu pakai gelang. Aku dok telek2, eh serupa lah. Gelang aku ade ukir2 sket. Mmg samaaa. Dlm kepala aku dah ckp...mesti ko tak bukak2 kan dik. Hahahahhaha. Referring to aku jgk lah.

Kdg2 aku tgk yg berantai2 punyer kenan jgk. Pakai la jgk. Sbbkan jenih2 tu sume bole tanggal bukak bagai...makanyaaa rekod gelang kayu aku mmg takde yg dpt pecah lagi. Hehehe. Dah lama tak carik aksesori. Skrg ni aku aim dokoh. Tau ape dokoh? Tak tau bole google. Aku start carik mende ni lama dah....3 taun lepas. Time tu dokoh ni tak dikomersialkan utk public. Kot la. Sbb mane tmpt aku carik pun takde jgk. Tp sejak 1-2 taun lepas....baru aku nampak belambak2. Tu pun dah dimodified dari bentuk asal. Aku dah prepare...dokoh ni bukan item yg murah. Special event je bole pakai. Tp sbb skrg ni dah dikomersialkan....mesti rege ade murah. Banding time aku mula2 carik dulu dgn skrg la kan. Aku dah servey 2-3 tmpt jgk. Ade yg kenan. Selebihnyaaaaa aku tak kenan. Aku nak jenih org pakai masa kawin tu. Hahahha buang tebiat. Jenis tu mmg cantik. Yg ade skrg ni dah kene alter. Tgk la nnt. Agak2 takleh tahan dah...aku beli jgk la apa2 yg ade dipasaran.

Cite aku dah melarat2 ni. Cukup lah dulu. Later2 smbg k. End.

3 comments:

shaliza said...

dokoh? cantik gak, tapi pakai time event jelah...mana leh pakai saja2.

Zana S said...

cik esah ada dokoh ni. hehehe!

aNoY said...

siti ~ siti..aku takde chance gih mau pakai nyer. bole la ekk hehehe

kak jana ~ gegee nak tgkkkk.