Wednesday, November 11, 2009

Tiba-tiba....

.....aku terrrrrajin mau masak...hahahaa (in fact...rajin plak cari resipi). Takde la felik sgt statement ini. Tapi memandangkan aku bukan tergolong dari genetik yg rajin masak...makan rajin la, jadik statement ini menunjukkan kemajuan. Memandangkan juga..adik badik sume pompuan...aku ala2 yg ujung2 skali, nak nulung kek dapur mmg ujung2 skali...hahahaaa atau lebih tepat suke ngelat. Dah idup bape taun dkt dunia nih...masak pun sgt tidak confident. Buat keje dapur juga tidak cekap. Ya....betul...adik badik aku kate slow yg amat. Ade aku kesah? Hahahaha...tapi sesejak mak jauh....sob*sob*sob*....aku kene makan la jgk. Makan luar pilihan terakhir. Nasik mmg rutin ye. 2 ari tak makan nasik mau gigil aku nih. Time mak ade, dkt opis tak makan tghari tarak kesah...balik konpom mak masak (masakan mak adalah terbaikk oke) Keinginan makan luar pun kurang sbb....den dah pueh makan kek luar nun (tetiba ckp N9??) ade yg sedap ade jgk yg kurang kene dgn tekak. Bile kurang kene dgn tekak, pilihan yg ado....masak ler sendirik. Tapi idok le ari2 aku rajin nak masak. Wahhh itu super duper rajin namanyer. Nak kawin dah ke?? Ops!!! Ari2 lain...kak nim ade..die ler masak. Aku konpom makan punyer. Kak Lat ade..hohoh die rajin masak ye...lepas ni ko je masak aku bagik menu ok dak. Heheee..tak pun bwk pinggan kosong pi umah cek endon. Buat muka kesian sket mesti dpt makan. Hahaha...Sabtu/Ahad agak2 nak carik makan..pi pulak puchong...hohohooo umi mirul ngan aris ari2 masak kan. Dlm reramai adik badik....ater yg paling teruk sgt skill memasak adalah aku. Ye...saya mengaku..saya mengaku. Malas menjadi punca utama (tetiba salahkan malas..ke mmg dah malas kannn) nak buek cemano kalau dikelilingi dgn org2 yg mmg masak sentiasa. Yg diperlukan adalah org untuk makan makanan yg telah di masak...maka org itu adalah saya. Hehehe. Ape? Dah tua2 bangka pun tak reti2 masak, cemane nak kawin? Itu soalan 'cliche' ye saudara saudari. Org perempuan ni skill memasak build in dah. Cume kene asah je. InsyaAllah dah kawin automatik jadik reti dgn bantuan telefon utk menghubungi emak, kakak2 dan adik anda ^-^

Ape yg dimasak? Dah tentu2 le makanan yg masuk ke tekak sendiri. Untuk permulaan, amik feel...kene masak bende yg kite sendiri suke makan. Kak nim, kak lat...sila terima seadanya. Korang tak mau makan nnt aku kecik ati. Hahahahaha.

*note: Mr. Don sila take note oke (tetiba?) hahahaha

9 comments:

Elyn said...

muahahaha lawak sey akak dgr lat cite ko masak asam pedas!!!

Anoy said...

owhhh sadap you kak lat huhuhu..dan2 tu smlm jadik mandor pulak.

kak lin...belacan mau masuk time bile?

hacienda said...

hehehe..dilla lawak betulla ko ni..
tp pasni ape ko msk bkn tekak ko jugak..kena jugak tau tekak don..hahha

Anoy said...

saya terima hakikat ini..hahah poyo je aku. aku agak2 ler, kendian ari nak masak dapur aku mesti ade satu laptop dan wifi. sambil masak sambil jeling resipi. hi-tech nnt dapur aku hahhaha

Elyn said...

mak aku ajar masak asam pedas tah yah bubuh belacan!! lagipun laki den alah ngan belacan!!

Anoy said...

erkkkkkk...eh mak kite ade buh belacan ke?? aihhh konfius nih

Zana S said...

mak masuk la... bubuh masa ko blend bawang segala.

aku blajar dr che mah iye... :p

cmba said...

tetibeeee???....tetibee keee???....keh..keh..keh

Anoy said...

kak jana ~ owh yeke...nape mak tak ajar kite ek???

cmba ~ ketibaan la nih...perutnya mau diisik jugak...hehehe