Friday, May 04, 2007

DURIAN in person

Seumur hidup....inila 1st time tgk buah DURIAN dari dekat. Lebih tepat lagi dapat tgk DURIAN yang tgh bergantung dkt pokok. Real beb....
Biar la org nak kate cam jakun ke, ape ke....lantak pi depa la (bak kate org utara) mcm buah main2 pun ade jgk...dpt pegang buah yg tgh bergantung lagik....wahhhhh.....selalunyer buah DURIAN ni pokok tinggi2. Tapi pokok yang satu ni rendah mcm budak darjah 3 je. Takyah susah2 nak kene panjat. Cume makan je blum bole. Sbb nye buah ni blum masak. Ader satu lagi yg nak ditunggu....nak dgr bunyi buah DURIAN gugur.....cemane ek...
Tapi disebabkan pokok ni rendah...kalau gugur pun tak bunyi kuat cam pokok yg tinggi (mak yg cakap) % utk dgr tu takde la nampaknyer.
Pokok DURIAN ni fully owned by Mr. Don n Family. Betul2 letak dkt belakang dapur. Bape cm je tah. Tapi bukan dkt key ell la. Dekat Penang....exact name tak bape igt. Yang pasti nyer...dekat2 dgn kepala batas (kg Pak Lah) Kawasan keliling covered by sawah padi. Tgh hijau dan cantik. Memang cantik.
Yang tak bape pastinyer...buah DURIAN ni dari jenis baka ape....lupe nak tanya tuan rumah..hehehe...eager tgk tp tak eager nak rasa....sbb aku tak makan buah DURIAN...heheheheee. Tak dapat rasa pun tak ralat. Pokok nyer cume satu...tapi rasa2 nya....buah ader lebih dari 30 biji.


7 comments:

zana S said...

hahahaha..wat rugi je ko pegi.. bukan makan pong.tapi best gile umah ada durian. aku nak mkn durian nie tak dpt2 sbb keta kecik. huhu... cedapnyer durian... weh..gambo mane?? malas la dia nih!!

Anoy said...

hishhhh tak reti menyabor betul umie amirul nie...

fozalin said...

wah cik dilla x lame lai ade KG ek... siap ngan pokok derian skali.... besh tuuu kalo cik sidah adoooo abih die amik derian tu bwk balik KL wakakakka

MummyJaja said...

miss dilla... ko sampai penang tak singgah aku ehh!!! ish ish ish.. tapi kalau duduk bandar mmg x biasa tgk pokok durian. insiden cam ko terjadi kat aku gak. kes aku.. buah pamelo. kenal tak? limau yg kulit tebal tu. selama ni aku bayang kan buah pamelo tumbuh kat tanah rupanya kat pokok!! hahahahahhahaha. ada geng dah!

Anoy said...

fozalin ~ mcm tu ke kak lin...nnt org tu terus bukak kaunter jual durian hahahaa...adv booking lagik..(buah blum bole dijual)

MummyJaja ~ buah palemo??? limau kulit tebal?? aku tak kenallll laaa...selain limau kaler oren tu...limau ipoh mali aku kenal laaa...hehehehe

mfirdaus said...

ape yang didiskas nih? tak paham "cheq"....????? photographer gila mana masuk bendang tu...pehal la photographer tu....mereng kapo?

Zana Sadri said...

aku setuju... mmg mereng pun photographer tuh Ngahahahaha....(abisla baju kawen tu penuh ngan kemuncup)