Monday, March 12, 2012

Medan

Medan ape...medan selera ke? nope nope nopeeeee. Medan, Indonesia nun di North Sumatera. Mcm biasa....sebagai meraikan ketamatan exam sem lepas aku mesti merewardkan diri sendiri dgn berjalan2. Biasa dapat buat mende2 ginih ni awal tahun je. Pasai? Ade dpt bonus sikit...pastu dgn exam dah tamat...lagi cuti ade byk lagik (awal2 taun kan) dannnnnnn cuti sem pun ade pjg sikit banding ke tgh taun (slalu nyer gitu lah)

Ikutkan Medan tak termasuk dlm list aku punnn tp sbbkan kecewa punyer pasal dgn tix pegi langkawi asik mahaiii je. Ok takpe....aku pjg langkah sikit. Nak carik pi Bandung...heh mahai2. Bali punnnnn mahai. Tak payahhhh. Carik yg memurah je. Ikutkan dari taun lepas aku duk aim tix pegi HK. Tgk rege tix bole tahan...RM 4++ return. Tak cukup murah ke tu. Tp ai bertahan je. Duit nak belanja tu yg tak bape nak ado benornyer. Tahan kan je la mata nihhh.

As for Medan, pala aku terus tune Danau Toba. Atleast bijak jgk la subjek geografi aku kan. Hahahhaha. Ok takde hal lah sgt. Kalau dok plan2 mmg tak menjadi je, so booking tiket kali ni main ok je. Lain2 sume...........blakang kire. Janji dpt beli tiket (instead of langkawi...mencikk) gituuu.

Kali ni bijak sikit...aku bajet duk sana 4H3M dgn tak tahu ape aktiviti nak buat. Kunun terlebih cukup la tue. Yg adooo...packed koo. Lagi satuuu kene kenangkan cuti tahunan aku jgk. Waahhhh sesedap nak coti lelame....ape company kasik ko cuti 24 hari setahun ke??? Mmg la tak. Jadikkk sila la bajet. Nak kene cite detail ke...mcm malas je. Tgk gmbr je lah. Nak gmbr lebih2 pun...kasik klik FB je la. Macehhh.

Air Terjun Sipiso-piso

Gunung Berapi (tak tau yg ni Sibayak/Sinabung) status *AKTIF

Last but not least..............................

Sunset Danau Toba

Gmbr sume taken dgn camera Mr. Don aterrrr kalau nampak cam kurenggg je hasilnyer, sedia maklum le kan. Camera pinjam lagik pun. Menggelegak pala aku nak operate sistem die. Lagi adv. dari kamera aku. Mane tak stress kan. Basic setting terus jump pro setting. Yaaa ampunnn. (infact aku kene tala dgn tuan punyer kamera pasai amik gmbr takde seni...choppp seni tu ape?)

Alerrr praktis make perfect kan. Next time ai nak pinjam lagikkkk hehehehe.

2 comments:

shaliza said...

best cuti...asyik pinjam jer dilla...bila nak kasi jadi hakmilik pulak dengan tuan2 dia sekali...hehehe

aNoY said...

hahahhaha...tersedak aku