Tuesday, September 15, 2009

Down to Fever

Dah nak raya rupenyer.....tp feel tu blum mari lagik. Pasal??? sblom puasa dah demam. Masa puasa on/off jgk demam nyer. Paling teruk last week.....sbb ulser skali dan sgt haru nyer apabila susah nak mkn! Adoyaiiii perut nak mkn..tp mulut kata jgn la...kesian kat haku nih. Bubur dan taufufa je yg dibenarkan sepanjang minggu lepas. Dah la mengidam mcm2...ayam KFC la...ayam Nandos laaa ciessssssssssss sungguh. Dan arini...badan masih kepanasan. Camno nak rayo demam2 nih. Owh...ini demam masih blum ditahap H1N1 (alhamdulillah) hanya demam biasa je. Rekod tahun ni amik MC...walaupun sehari. Terlupa plak yg sabtu lepas aku keje...kalu tak bole mtk 2 ari. Iskhhh. Dan 3/4 thn xde amik MC...claim resit klinik pun tak penah. Sgt berdedikasi kan. Kebiasaanya kalau takat demam manja2 tu, telan panadol je. Agaknyer badan ni dah merajuk ler, asik je la telan panadol kan. Owh...sy adalah sgt malas mau pi jumpe doktor. Kenapa? tak tau la. Jumpe pun kalau rasa tak tertanggung dah. Erti kata lain dah kronik. Dan kerana semangat yg gigih juga...kelas pun tak ponteng aritu. Ptt rehat je dkt umah. Salah satu sebab nyer mungkin.... tak cukup rehat jgk kot.

Alhamdulillah...sakit ni pun rahmat dari-Nya. Ape2 pun kite perlu redha walau sakit mahupun sihat, Allah lebih mengetahui ketentuannya.

2 comments:

hacienda said...

sbr dilla sbr

aku awal2 pose aritu demam 3 ari,ya allah punyela pns bdn, klu aku je xpe, ni preggie lg.. thn jela.. alhamdulillah xde h1n1

bdn ko kurang air tu..nnti minum air masak byk2 ek

Anoy said...

kalau pregnant tak bole mkn ubat sebarangan kan...lagi sadis....take care extra ye ibu mengandung!

skrg tgh process recovering...bergelen2 air aku minum. nak beraya punya pasal. kang kempunan pulak nak mkn rendang hehehhe.