Thursday, August 06, 2009

Cameron Highland Lagik

Hahaha kang ado plak yg menyampah dgn den ni ha asik je la pi CH. 1st entry den pun dah tajuk CH. Apo nak buek. Tempat dingin2 gitu mmg la menarik perhatian. Malang skali den ni ha bukan tahan sojuk pun. Kene aircond dah gigil, cemana nak pi united kingdom nnt. wahhh berangan itu penting. Xpe..yg penting semangat tu dah ade.

Ad-hoc planning..(yeke) pi panjat CH dgn mr don dgn tujuan satu je, nak ngamik gmbr cun2. Alang2 mr don dah ade, ini lah masanya nak ceduk ilmu. Ater kene marah pun cek pekak kan tinge je la (garang betul!). Target location...ladang teh dan jgk..mardi. Katenyer dkt mardi byk pokok bunga ros dan tomato. Lain2 pun byk jgk dan yg penting entrance fee murah. 3 hengget je. Kalau dkt satu tmpt tu (tak igt dah) byr masuk je dah mahai. Tgk pokok ros je pun. Tp aritu terperasan ade satu lagik rose centre yg tak penah dijejaki. Jalan masuk dkt pasar juai2 sayur. sesak..cemane la nak perasan. Takpe itu next time. Satu lagi tmpt yg sblom2 nih rasa xnak masuk iaitu...muzium time tunnel. Ni..atas permintaan mr don yg sungguh2 mau masuk. Sbb brg dlm muzium tu sume brg lelama. Mmg interest die le pun... ai oke je.

This is the reason why ai love CH. Roses...tea farm...greenn..(treatment mata), dingin....Cemane rupe org CH turun pi KL ke memane je la. Mesti resah gelisah panas sentiasa. KL mmg panas oke. Pheww!

tgh khusyuk ngamik gmbr daun teh.

pokok rose keliling...syokkkk. teruja betul.

4 comments:

Elyn said...

ko bwk blk apa dilla?? gambar je la ek?? ekekek

Zana S said...

takde mende pong!

hacienda said...

betul gak,aku xsampai2,ko dh berape kali smpi sane ni...

weh,aku pn nk p jugak

Anoy said...

kak lin ~ gmbr beratus2 keping...mau sekeping ke? hehhehe
kak jana ~ ade...jagung mutiara. mesti mak dah abiskan sorang2
ieda ~ tu pesal ler ieda oiii...pi panjat CH tue. tak tinggi nau pun.